İTÜ Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Dersi 2019-2020 Güz Yarıyılı’nın ardından


İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mühendislik Yönetimi programında güz yarıyılında Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri dersini veriyorum. 2019-2020 güz yarıyılında da yüksek lisans ve doktora öğrencilerinden derse yoğun ilgi vardı. 25 kişilik kontenjanı bir miktar daha artırdık ve 29 öğrenci ile dersi açtık.


Ders seçimi aşamasında birçok öğrenci dersin kapsamı ve içeriği ile ilgili bilgi almak istemişti. Önümüzdeki yıl için de hazırlık olması amacıyla bu yılki çalışmaları özetleyen bir yazı hazırlamak istedim.

Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri dersinin kapsamını güncel trendleri ve teknolojileri de kapsayacak biçimde dijital dönüşüm odaklı olarak genişlettik. Dersin ilk haftalarında veri, bilişim, bilgi, bilgelik, entellektüel sermaye, bilişim odaklı şirketler gibi temel bilgi yönetimi kavramlarını inceldik.

Özellikle güncel trendlerle ilgili bilgileri sektörün önde gelen firmalarından davet ettiğimiz konuklarla birlikte değerlendirdik.

Siemens Türkiye Dijitalizasyon ve Endüstri 4.0 Pazarlama Yöneticisi ve eski iş arkadaşım Derya Iren dersimize konuk olarak ‘DijitalTransformasyon’ konusunda seminer verdi. Sevgili Derya Iren dijital transformasyonun sadece teknolojik bir konu olmayıp sosyo ekonomik etkileri olduğuna artık farklı yetkinliklere sahip bir iş gücü ve yepyeni iş modellerininin ortaya çıkacağına vurgu yaptı.



KoçDigital ‘in değerli veri bilimcilerinden Dr. Özgür Akarsu ‘Dijital Çağda İleri Analitik’ konusunda bir seminer verdi. Sevgili Dr. ÖzgürAkarsu Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme, İleri Analitik konularındaki temel kavramları anlaşılır ve akıcı üslubuyla anlatarak bizi bilgilendirdi.


Dönem projesi olarak öğrenciler güncel dijital dönüşüm konularından birini seçip bir dönem projesi hazırladı. Gruplar projelerini sınıfta sunarken her sunumun sonunda herkesin katılımıyla gerçek yaşam örneklerini de içeren tartışmalar yaptık.

Ders kapsamında dönem projesi olarak işlediğimiz konular:
  • Yapay Zeka
  • Nesnelerin Interneti
  • Endüstri 4.0
  • İş Zekası
  • Büyük Veri ve İleri Analitik
  • Veri Bilimi
  •  Müşteri İlişkileri Yönetimi
  •  RPA (Robotik süreç otomasyonu)
  •  Paylaşım Ekonomisi
  •  Bilgi Güvenliği ve Mahremiyet 

Dönem projeleri hem bir rapor olarak teslim ediliyor, hem de sunum olarak paylaşılıyor. Güncelliği ve akademik derinliği sağlamak için gruplardan 2010 ve sonrası akademik dergilerdeki yayımlara atıf yapması ve bu yayınları da proje ile birlikte teslim etmesi isteniyor.

Dersi alan öğrenciler, dijital teknolojiler ve dijital trendler hakkında bilgi sahibi olurken aynı zamanda bir firma için bir dijital dönüşüm yol haritasının hazırlanabileceğini öğreniyorlar. Dijitalleşmenin teknolojik boyutunun yanı sıra sosyolojik etkilerini, dijitalleşme hakkındaki etik tartışmaları, dijitalleşmeyi destekleyecek yasal düzenleme gereksinimlerini de ders kapsamında işliyoruz.

Öğrencilerin %60 kadarı hem yüksek lisans ya da doktora yapıyor hem de çalışıyordu. Bu nedenle hem projelerde hem de ders işleyişi sırasında birçok firmadaki iyi uygulamları da dinleme ve tartışma şansı yakalıdık. Dersi alan tüm öğrencilere özenli projeleri ve hep birlikte öğrenme mantığıyla yaptıkları paylaşımlar için çok teşekkür ediyorum.

Son olarak tüm öğrencilerin sorduğu iki soruyu da yanıtlayarak bitireyim:
- Hocam yoklama alıyor musunuz?
Evet, ama yoklamadan kimseyi bırakmıyorum. Ancak derse katılım (sadece fiziksel olarak değil, dersteki tartışmalara aktif katılım dahil) yıl sonu değerlendirmesinde dikkate alınıyor
 - Hocam sınavlar nasıl?
 - 1 vize, 1 final, 1 dönem ödevi. Defter kitap açıktı geçen sene. Sorular daha çok yorum soruları.

İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Ders Katalogu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dış Kaynak Kullanımının Riskleri (Outsourcing'in Riskleri)

Dış Kaynak Kullanımının Dezavantajları (Outsourcing'in Dezavantajları)

Dış Kaynak Kullanımının Tanımı (Outsourcing Nedir?)