İTÜ Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Dersi 2019-2020 Güz Yarıyılı’nın ardından
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mühendislik Yönetimi
programında güz yarıyılında Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri dersini veriyorum.
2019-2020 güz yarıyılında da yüksek lisans ve doktora öğrencilerinden derse
yoğun ilgi vardı. 25 kişilik kontenjanı bir miktar daha artırdık ve 29 öğrenci
ile dersi açtık.
Ders seçimi aşamasında birçok öğrenci dersin kapsamı ve
içeriği ile ilgili bilgi almak istemişti. Önümüzdeki yıl için de hazırlık
olması amacıyla bu yılki çalışmaları özetleyen bir yazı hazırlamak istedim.
Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri dersinin kapsamını güncel
trendleri ve teknolojileri de kapsayacak biçimde dijital dönüşüm odaklı olarak
genişlettik. Dersin ilk haftalarında veri, bilişim, bilgi, bilgelik,
entellektüel sermaye, bilişim odaklı şirketler gibi temel bilgi yönetimi
kavramlarını inceldik.
Özellikle güncel trendlerle ilgili bilgileri sektörün
önde gelen firmalarından davet ettiğimiz konuklarla birlikte değerlendirdik.
Siemens Türkiye Dijitalizasyon ve Endüstri 4.0 Pazarlama
Yöneticisi ve eski iş arkadaşım Derya Iren dersimize konuk olarak ‘DijitalTransformasyon’ konusunda seminer verdi. Sevgili Derya Iren dijital
transformasyonun sadece teknolojik bir konu olmayıp sosyo ekonomik etkileri
olduğuna artık farklı yetkinliklere sahip bir iş gücü ve yepyeni iş
modellerininin ortaya çıkacağına vurgu yaptı.
KoçDigital ‘in değerli veri bilimcilerinden Dr. Özgür Akarsu ‘Dijital Çağda İleri Analitik’ konusunda bir seminer verdi. Sevgili Dr. ÖzgürAkarsu Makine Öğrenmesi, Derin Öğrenme, İleri Analitik konularındaki
temel kavramları anlaşılır ve akıcı üslubuyla anlatarak bizi bilgilendirdi.
Dönem projesi olarak öğrenciler güncel dijital dönüşüm
konularından birini seçip bir dönem projesi hazırladı. Gruplar projelerini
sınıfta sunarken her sunumun sonunda herkesin katılımıyla gerçek yaşam
örneklerini de içeren tartışmalar yaptık.
Ders kapsamında dönem projesi olarak işlediğimiz konular:
- Yapay Zeka
- Nesnelerin Interneti
- Endüstri 4.0
- İş Zekası
- Büyük Veri ve İleri Analitik
- Veri Bilimi
Dönem projeleri hem bir rapor olarak teslim ediliyor, hem
de sunum olarak paylaşılıyor. Güncelliği ve akademik derinliği sağlamak için
gruplardan 2010 ve sonrası akademik dergilerdeki yayımlara atıf yapması ve bu
yayınları da proje ile birlikte teslim etmesi isteniyor.
Dersi alan öğrenciler, dijital teknolojiler ve dijital
trendler hakkında bilgi sahibi olurken aynı zamanda bir firma için bir dijital
dönüşüm yol haritasının hazırlanabileceğini öğreniyorlar. Dijitalleşmenin
teknolojik boyutunun yanı sıra sosyolojik etkilerini, dijitalleşme hakkındaki
etik tartışmaları, dijitalleşmeyi destekleyecek yasal düzenleme
gereksinimlerini de ders kapsamında işliyoruz.
Öğrencilerin %60 kadarı hem yüksek lisans ya da doktora
yapıyor hem de çalışıyordu. Bu nedenle hem projelerde hem de ders işleyişi
sırasında birçok firmadaki iyi uygulamları da dinleme ve tartışma şansı
yakalıdık. Dersi alan tüm öğrencilere özenli projeleri ve hep birlikte öğrenme
mantığıyla yaptıkları paylaşımlar için çok teşekkür ediyorum.
Son olarak tüm öğrencilerin sorduğu iki soruyu da
yanıtlayarak bitireyim:
- Hocam
yoklama alıyor musunuz?
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Ders Katalogu
Yorumlar